Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Uppdatering de sista dagarna

1. Nej, Telia har inte hört av sig efter mitt mail. Jo, man ska inte ljuga (så ofta). De mailade och frågade vad mitt nummer var. Hej och hå.

2. Jag har inte gapskrattat idag. Det närmaste jag kom var en Lilla Hjärtats kommentar ”när vi kommer hem ska jag slå sönder alla våra saker och sätta dig i fängelse för nu kan jag numret”. Som stolt mor måste jag ju få framhäva att han gärna väntade tills vi kom hem (var på dagis) samt att han kan numret till polisen. Det är fint.

3. Ja då, att gå från megamegastorätande godis och kakråtta till ingenting på bara en dag, det tar på krafterna. Så, jag har ätit lite lakrits, en bit sockerkaka (som faktiskt inte ens var särskilt god (förlåt Mr Underbar), men det var socker) och tre stycken Marianne. För er som inte inser hur mycket jag småäter så var det där bara en pyttepytteliten mängd i allt det andra. Jag är rätt stolt faktiskt. Och dessutom äter jag på ett äpple nu.

4. Jag glömde bort tandtråden så snart jag skrivit färdigt om den. Meen, kvällen är ung… Eller nåt…

5. Det roligaste idag var att jag fick ihop hela fem sidor av Manus två. Jag vet egentligen inte hur för Lilleman sov då rakt inte. Det var bara ett flöde som kommer ibland. Passade samtidigt på att sända in en novell (pinsamt banal, men dock) till en tävling. Någonstans måste man ju börja. Min vana trogen läste jag inte ens igenom den innan jag sände den. Så här i efterhand ser jag att det är något jag måste jobba med. Min otålighet. Jaja. Uppför ni er får ni läsa den. Antagligen har jag glömt bort den då…

Det var nog allt för idag. Dags att gå och lägga i sig. Imorgon är det dags för körkortförnyelse. Såååå gammal är man nu. Tack för det!

Single Post Navigation

Kommentera

