Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Recension – chokladpizza

Så är den nu uppäten. Den där chokladpizzan jag vann. Jag vet det önskas bilder, men jag måste bara lära mig hur man gör först. OCh kom inte med något dataspråk då! Kom helst och fixa själva!

Vilket fall som helst. Pizzan anlände fint nedpackat i silkespapper i en alldeles riktig pizzakartong. Vi fick minsann hämta ut den på posten och där var det många nyfikna blickar. Jag menar, nog för att jag bor på landet, men hämta ut pizzan på posten….

Det visade sig vara en tårta av ljus, väldigt god, choklad. Vi snackar choklad rent igenom. Inget fusk här inte. Den var garnerad med gula kycklingar (som om de någonsin har en annan påskfärg!) och harar (vad har egentligen hararna med påsken att göra? Kycklingarnas koppling till ägg fattar jag, men hararna? Någon?) och täckt med choklasspån. Den var redan uppdelad i åtta bitar och det var ju tur det för det gick inte att skära i bitarna utan att den gick sönder. Man fick alltså äta den med fingrarna.

Summa summarum,

1. det var väldigt roligt att vinna en tävling

2. det var en väldigt god choklad

3. den var finfint dekorerad i bästa påskstilen

4. det var lite roligt att hämta ut den på posten.

Tack, Malin, för god upplevelse och att jag fick vinna!

Single Post Navigation

En tanke på “Recension – chokladpizza

  1. Pingback: Det går framåt! | Malin Johansson – skriver mycket, läser mer.

Lämna en kommentar